onsdag 15 juli 2009

Jisses vilken dag!!

Idag har jag varit tröööött !!
Jag gick och la mig kanske vid 05.00 imorse när jag blivit klar med burskynkena. Men vid 06.30 så fick sandro för sig att han inte ville sova mer. Annars brukar han sova till minst 08.30, men det är så typiskt bara för att jag ville sova en stund ;o)
Efter mycket om och men fick jag honom till slut att somna om så han sov till 09.00. Men då ringde telefonen och annat så jag kunde ändå inte somna om. Och eftersom jag ändå skulle en sväng till Norrköping idag så gick jag upp och gjorde iordning lite till det var dags att åka.

Jag mötte upp Lotta i Norsholm eftersom vi skulle veterinärbesiktiga Hantoz. Allt gick bra, men än så länge är det bara en testikel som kommit på plats. Men veterinären sa att det ännu finns chans att den andra kommer ner. Plus att jag har tidigare känt båda testiklarna, men då i hemmiljö. Åtminstone kändes det då som det. Veterinären sa att de ibland kan dra upp dom för att de tycker det är obehagligt och de liksom spänner sig. Jag kände återigen i hemmiljö idag och jag tycker att jag kan känna något som är på väg ner som sitter lite högre upp, men vet inte om jag känner rätt. Jag har ingen som helst erfarenhet när det gäller detta då det är första gången det blivit så här på någon av mina kattungar.
Det är ju tänkt att han ska gå till avel så det gör verkligen ont i mig med blotta tanken på att han kanske inte kan användas i avel. Tycker han är mycket lovande! Men vi avvaktar och ser vad som händer. Som det ser ut nu så kommer han ändå att flytta till en uppfödare på lördag på prov för att se vad som händer. Jag pratade med en erfaren perseruppfödare om detta och hon tipsade mig om flytande E-vitamin (Vetegroddsolja) som man ska ge katten varje dag samt att man ska försöka hjälpa ner den andra testikeln genom att massera lite försiktigt. Så det är vad vi försökt göra på sistone och kommer väl fortsätta så. Hoppas innerligt att han får båda kulorna på plats!!!

När vi varit hos veterinären drog vi vidare hem till Lotta för att sätta igång och bada katt. Tog kattungarna först och det gick så bra. Klart de undrade vad som hände, men de var ändå väldigt lugna och lätta att ha och göra med. Jag fick till och med föna dom nästan helt torra ;o)
Sedan badade jag även mammakatt Extreme. Det behövde hon efter att ha haft kull och allt. Hon ska ju också följa med till utställningen, men enbart för att tävla i avelsklass. Hon är inte vidare snygg så att ställa henne i Öppen klass kan man glömma direkt. För det första är hon så feltecknad som man bara kan bli och för det andra är hon lååång och ranglig i kroppen (äkta tonåring) med litet huvud och bamse-öron *HAHA* Ja, hon ser lite komisk ut. Tror hon kommer se bättre ut vid så där 3-4 års ålder, men någon utställningskatt blir hon aldrig. Men det betyder ju inte att hon inte kan användas i avel. Jag tycker denna första kull blev väldigt bra ändå...
Men åter till badning så hjälpte jag även Lotta att bada Cherry (Flames dotter) och hon är så trevlig och go att pyssla med så det var lätt som en plätt ;o)
Efter allt detta badande behöver jag väl knappast säga att jag har ont i ryggen??!! *aj aj aj*
Vågar inte ens tänka på hur det ska kännas imorgon. Får nog lägga på lite Aloe Thermo Lotion nu ikväll och hoppas att det hjälper något. För imorgon blir det Herkules tur att bada...

Sandro har varit med mig hela dagen och var jätteduktig! Han har haft lååånga konversationer med Lotta medan mamma var upptagen med badandet *hihi*
William har varit hos mormor och morfar sedan igår kväll. Han trivs så bra och har så kul där. Saknar honom så mycket när jag är ifrån honom att jag känner mig helt sjuk. Så jag kommer nog åka dit ganska skapligt imorgon.

Nu ska nog jag snart ta och slänga mig i säng...är sååå trött!! Men först ska ni få se mina små urvuxna, nybadade bebisar;

S*Yátaz Hantoz 4 Silvertrasans - RAG d 03


S*Yátaz Halo - RAG n 04 21


S*Yátaz Himaz - RAG d 04 21

Visst är de väl söta??!! *HIHI*

Nä, nu blir det sängen snart...god natt!

Martina

1 kommentar:

  1. Ajajaj, stackars din rygg :(.
    Hoppas det snart känns bättre.
    Va söta de är, Hantoz, Halo och Himaz och
    speciellt Hantoz förstås.
    Tjusigt namn förresten! Fniss.
    Kram/ Marie

    SvaraRadera