onsdag 15 juli 2009

Mycket att göra...

Nu har det gått några dagar igen och jag har inte hunnit blogga :o(

Jag badade ju Ecco sen med inpackning och allt och den lilla päls han har vart jag väldigt nöjd med i alla fall. Men han är ju inte direkt långhårig. Och typiskt är väl att domaren som ska döma honom gillar just långhåriga raggisar. Nåväl, han får nog hänga med i alla fall så får det gå som det går...
Här kommer en bild på honom, nybadad och fin:


Något mindre roligt som jag lyckades göra var att färga mina ljusa, fina burskynken rosa. Det råkade följa med ett rött litet tygstycke och det blev ju inte så bra. Typiskt när jag nu passade på att tvätta allt på en gång :o(
Det var inte heller någon jämn rosa färg det blev utan helt fläckigt och fult. Tyvärr gick det inte att få ordning på dom heller. Men jag har så gulliga fodervärdar!! Lotta erbjöd sig att låna ut sitt dubbelburskynke och Helena ska sy ett enkelburskynke! Tack snälla för att ni finns och alltid ställer upp! Vet inte vad jag skulle göra utan er!
I natt har jag suttit och sytt i alla fall och jag har nu fått ihop två enkelburskynken och ett dubbelt. Jag har bara ett enkelburskynke till som jag behöver. Slänger nog ihop något i morgon kväll om jag orkar. Det blir inget märkvärdigt av det, men bättre än inget alls. Här kommer ett par bilder;

2st av denna blev det, ett till Ecco och ett till Herkules


Och detta är ett dubbelburskynke till H-kullen

Imorgon ska jag till min fodervärd Lotta. Hantoz ska veterinärbesiktigas och sedan ska jag bada kattungarna och mammakatt Extreme samt även Cherokee, så jag vågar inte ens tänka på hur jag kommer känna mig i kroppen efteråt. Och det tar ju inte slut där heller för på torsdag åker jag till mamma och badar Herkules och på fredag är det dags för sista badningen av Ecco. Han är som bäst när han är nybadad. Undrar om jag ens kan stå upp på utställningsdagen ;o)
Men det gör inget. Jag tycker det är skoj med alla förberedelser och tur är väl det.

Nu är det bäst att jag går och sover en stund. Som ni ser är klockan väääääldigt mycket...Zzzzzz...

Martina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar