fredag 24 april 2009

Besök hos mamma i det fina vädret :o)

Igår var jag så trött att jag inte orkade blogga eller sitta vid datorn överhuvudtaget. Gjorde inget särskilt igår heller. Tog en lång promenad med min mans bror och barnen. Vilket himla vackert väder vi fått! Hoppas det håller i sig. Jag blir så glad när man vaknar till solsken :o)
När det är så vackert väder så har man ingen större lust att bara sitta hemma i sin lägenhet. Så jag tog med barnen ut för jag skulle ändå köpa kattmat och kattsand. Passade även på att prova och köpa den här Gimpet Kattmalt och vitaminer till Ecco. Han har tappat päls nu och det kanske kan hjälpa en aning, vad vet jag. Och han älskade det! I djuraffären sa de att jag kan kladda ut det på tassen så han slickar i sig det. Men jag tänkte först att jag testar och tar lite på fingret och ser om han kanske vill ta det själv. Gissa om jag blev förvånad när han högg efter fingret på mig för att han gillade det så mycket ;o) Hehe, riktigt så illa som det lät var det inte, jag har alla fingrar kvar i alla fall *fniss*
När jag hade gjort mina ärenden så funderade jag på vad man kunde hitta på och tänkte att jag skulle åka en sväng till mamma och pappa. De bor ju i hus och har uteplats och det är ju så skönt att sitta ute och njuta av solen. Och William kunde leka i lekparken som är precis utanför tillsammans med morfar. Men den lilla parveln ville smita hela tiden så morfar fick verkligen motion idag :o)
Vi stannade även på lite middag innan vi for hem igen, Sandro och jag. Eftersom vi ska ut dit imorgon igen eftersom pappa fyller år så fick William stanna kvar. Han tycker bara att det är roligt så det känns skönt att få lite avlastning ibland.
Här kommer dagens bild tagen när William däckade vid matbordet *fniss*


När vi kom hem fanns det ingen el hemma och vi märkte att hela området var nedsläckt. Efter ett tag kom det tillbaka för att sedan försvinna igen. Det är då man märker hur pass beroende man verkligen är av elen. Fick tända ljus i hela lägenheten, men det var ju rätt mysigt i och för sig. Men jag kunde inte titta på tv, lyssna på musik eller sitta vida datorn. Men som tur var så kom det så småningom tillbaka så nu finns det el igen. Hoppas det håller sig nu.

I helgen ska jag bada Ecco inför utställningen nästa helg. Han behöver badas i ett par omgångar om hans päls ska bli bra. Jag har ju anmält honom både i vanlig klass och i avelsklass. Men nu har han tappat kragen och han har ju aldrig riktigt haft någon bra päls och den har alltid varit lite kort. Så jag funderar på om jag kanske ska dra honom från vanlig klass och bara ha med honom i avelsklassen. Jag får se hur jag gör och hur han blir när jag badat honom. Han ställs ju i klass 5 nu så vi får väl se om han får certet. Han har ju sina runners också och domarna har ju blivit ganska hårda nu. Hur som helst ska det bli en riktigt rolig helg!

Nä, nu ska jag uppdatera lite hemsidor. Sedan ska jag försöka bli lite aktiv på ragdollforumet igen. Hänger inte med alls vad som händer där nu. Men som tur är har jag god hjälp av mina medarbetare Marie och Åsa, guld värt!

So long!

Martina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar