torsdag 23 april 2009

Fullt ös hela dagen...

Försov mig självklart i morse och hade en kvart på mig till William skulle till dagis. Som tur var så var han någorlunda lättarbetad så vi blev i alla fall inte sååå sena.
Hade ju sedan bestämt att jag skulle till min fodervärd Lotta i Norrköping direkt när jag lämnat William på dagis. Men så blir det ju så sällan som man tänkt sig som ni kanske vet. Speciellt när jag ska göra något. Då ska det alltid komma lite hinder i vägen innan jag kommer iväg. Ja, denna gång var det min man som fick för sig att hämta en dator just då. Å andra sidan skönt att få det gjort direkt så jag slapp känna att jag behövde skynda mig hem. Så jag fick lov att skjutsa honom innan jag äntligen kunde åka och tanka för att sedan dra mig vidare till Norrköping. Lille Sandro var med mig också så klart. Han sov hela vägen i bilen och nästan hela tiden hos Lotta. Han vaknar bara när han vill äta och somnar snällt om sen igen :o)

Tittade på Extreme's kattungar och det är ju inte så mycket man kan säga om dem för tillfället. De är ju bara 5 dagar gamla. Det ser ut att vara två röda/creme hanar och en mitted hona som är brun eller brunsköldpadd och eventuellt tabby. Ja, jag gör det som vanligt inte lätt för mig när det gäller färgerna...men snart så ska vi nog reda ut det också ;o)
Än så länge ser de ut att ha fina huvuden. Tyckte honan såg bäst ut med en kraftig djup haka. Men det är ju som sagt svårt att säga ännu. Här kommer ett par bilder på de små liven:






Flamm agerar gärna stödmamma åt de små :o)

Det var så trevligt att bara sitta och prata katt och annat. Det behövde verkligen jag. Och Lotta och jag har nog en del spännande på gång också. Vad det är blir ni nog varse tids nog. Nu blev ni nyfikna va? *fniss*

Jag passade på att ta lite bilder på Lottas katter när jag ändå var där. Både Extreme och Flame är båda i en slyngelålder. Det märks att de utvecklas sakta och vi skrattade en hel del åt hur de kan se ut på vägen tills de blir färdigutvecklade. Hur som haver så kommer här några bilder:


S*Yátaz Extreme


Extreme igen


S*Yátaz Flame


S*Elvan's Cherokee (Flame's dotter)

Efter flera timmars kattsnack och fotografering så var det dags för mig att dra mig hemåt igen. Hämtade upp min man och William inne i stan och sedan åkte vi hem allihop. Jag var såå trött när jag kom hem och är det fortfarande. Känner att jag har lite svårt att få rutiner på saker och ting för tillfället. Känns som om jag skulle behöva några extra timmar på dygnet för att kunna hinna med allt.

Vill avsluta med ett par dagsfärska bilder på mina goa ungar:

Sandro


William

Nä, nu får det vara nog för denna gången. Ska försöka få mig lite sömn inatt. Sov sött!

Kram Martina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar