måndag 27 april 2009

Och så har jag gjort det igen *crazy* ;o)

Igår var vi ute hos mamma och pappa igen eftersom pappa fyllde år. Vi grillade fisk och kött och åt massa gott därtill. Självklart blev det också fika och tårta *mums*
Skulle tagit massa bilder på katterna där tänkte jag, men de hade skitat ner sig så mycket när de sprungit och lekt i rabatterna på deras inhägnade uteplats så det får bli en annan gång. Men här kommer några bilder på barnen i alla fall:

Ser lite sur ut, men det är för att solen bländar honom :o)


Så besvärad man kan se ut när man är hungrig, sötnosen Sandro.


Och så här ser Sandro ut när han är mätt och belåten med nalledräkten på ;o)


William kramar favoritkatten Ronja...ömsesidigt kärlek? Nja.. *hihi*

Idag hade jag så mycket planer på saker jag skulle få gjort här hemma, men det blev inte alls som jag tänkt mig. Precis som vanligt *grr*
Vi blev bjudna till min mans storebror och så satt vi och grillade, åt och hade trevligt. Även min mans två äldre systrar var där med familjer så det blev en riktig släktträff kan man säga. Jag tycker det är så kul och trevligt med en stor familj. Min man har ju 12 syskon så nog är det en stor familj alltid :o)
Vi kom hem ganska skapligt på kvällen ändå så jag bestämde mig för att bada Ecco som jag hade bestämt göra på dagen egentligen. Det gick jättebra och han är ju så snäll. Kan säga att det gick bra mycket lättare utan den stora magen och då menar jag hans (men visst är det lättare utan min stora mage också..haha). Ecco har inte mycket till päls överhuvudtaget men inte gör det bättre att han tappat den lilla krage som han ett tag hade :o( Vi får se när jag är klar med den slutliga prepareringen om jag tycker att han håller för att ställas i klass 5, annars drar jag honom och han enbart får vara med i avelsklassen. Vi får se...
Efter kattbadet var det dags för barnens bad. Först ut var William. Han tycker det är så skoj att bada och blir så sur när han måste gå upp, gullungen. Sedan var det dags för Sandro, men han var hungrig så det blev amning först sedan väntade vi någon timma och sedan blev det bad. Och oj vad han njöt. Han har visserligen alltid tyckt att det är ok att bada, men ikväll såg man att han verkligen tyckte det var skönt. Så nu ligger mina nybadade små sötnosar och sover och luktar gott :o)

Och nu kanske jag ska komma till rubrikens betydelse också...glömde nästan... Jo, jag har anmält till en utställning nu igen. Denna gång till Järva i Stockholm. Ska ställa ut den nyfödda kullen med föräldrarna Ecco och Extreme. Ska bli så skoj och Lotta har lovat att följa med så det ska nog gå bra. Men nog är jag lite tokig allt. Säger att jag ska ta det lugnt men då lägger jag snarare i en högre växel istället *fniss* Jaja, sån är jag... Nu håller jag bara tummarna för att man kommer med..

Nu ska jag passa på att sussa medan barnen gör det...men tror jag rätt är det snart amningsdags igen..

Kram Martina

1 kommentar:

  1. Hej Martina, ett tips har du testat öljäst tabletter till Ecco en vännina till mig har testat på sin hane och han fick tillbacks sin päls och lite till.:o)
    Hälsningar
    Mili

    SvaraRadera