torsdag 30 april 2009

Ingen utställning för Ecco i helgen :o(

Dessa dagar har jag varit flitig med att ut och promenera med barnen. Känner att jag måste börja röra lite på mig och försöka få bort den där påsen på magen ;o) Det har varit superskönt väder. Idag var det dock lite blåsigt, men ändå sol och skönt. Och det är så skönt att promenera med syskonvagnen vi köpte. Så enkel och lättstyrd.

Idag har jag haft tvättardag *pust*. Fick passa på medan William var på dagis. Och visst är det jobbigt med tvätt eftersom jag alltid lyckas samla på mig en del innan det blir av, men det finns väl inget bättre än nytvättade kläder som luktar så gott.
Apropå tvättardag så var det även Ecco's tur att badas en sista gång inför utställningen i helgen. Under tiden jag badade upptäckte jag dock ett sår i hans nacke. Det var som en reva och päls som gått bort. Såg inte alls roligt ut och självklart gick tusen tankar i huvudet. Vart sjutton har det kommit ifrån? Jag märkte ju inget förra veckan när jag badade honom och det skulle jag ju gjort. Det såg nästan ut som om han blivit riven av en annan katt. Nu har vi ju bara Ecco här hemma så jag vet att det inte är så, men om vi hade fler katter så skulle jag direkt drgait den slutsatsen. Började leta överallt i lägenheten om det fanns något vasst han kunde rivit sig på. Och plötsligt kom jag på att han älskar att krypa under en av våra soffor för att lägga sig tillrätta där. Och tyget har gått sönder undertill nämligen. Så jag vände soffan och kollade under och mycket riktigt stod det ut en nit där. Attans också och typiskt att det skulle ske just nu när jag såg fram emot utställning. Men så kan det gå. Det var väl helt enkelt inte meningen att jag skulle ställa honom denna gång. Och förmodligen får jag väl inte ordning på det till Linköpingsutställningen heller. Undrar om det är för sent att byta katt. Det är det säkert. Ska ringa och höra för säkerhetsskull imorgon.
Hur som haver ser jag ändå fram emot helgen då det bär iväg på utställningen ändå. Åker redan på fredag till mina fodervärdar Helena och Arne och de är gulliga och låter mig övernatta där och sedan åker vi till utställningen tillsammans. Så det blir väl lite förberedelser av kattungepälsarna på fredag kan jag tro.

Imorgon är det valborgsmässoafton. Har inget direkt planerat men är det fint väder så antar jag att vi åker med barnen till någon majbrasa och tittar lite. Hoppas ni får en trevlig valborg!

KRAM Martina

1 kommentar:

  1. Tråkigt med Ecco =( Först när jag läste så trodde jag att Astrid hade rivit honom......tur att det inte var så!
    Börjar att undra om hon är skendräktig eller bara inte visar lika tydliga tecken den här gången. Jag väger henne nu iallefall så får vi hoppas på viktuppgång!
    Trevlig valborg!!
    Kram AMria

    SvaraRadera