torsdag 30 april 2009

Köksgardinen blev ett burskynke ;o)

Idag har jag packat ner lite av det jag ska ha med mig inför helgens utställning. Men så upptäckte jag i sista minuten att det burskynke jag trodde var till dubbelbur var bara till enkelbur. Och tror ni att jag kunde hitta det som var till dubbelbur då!!! *suck*
Men så när jag satt i soffan och ammade lille Sandro så får jag ju så lätt mina tokiga idéer. Sitter och tittar ut i köket och tänker på vad jag vill ha för gardiner där eftersom de jag har nu (hade) är jag urless på. De ser så tråkiga ut och jag tycker det var dags för en förändring. Men så kom jag ju på att jag allra först måste se till att sy ett burskynke till helgen, och det snabbt. Men hur skulle jag hinna det med mina två små skitungar som håller mig nog så sysselsatt *hihi*
Återigen tittade jag på mina tråkiga köksgardiner och funderar om de faktiskt inte har det rätta måttet för att duga som burskynke...hmm. När jag hade ammat klart så undersökte jag saken och visst var det rätta måtten. Det blir till och med lite rynkor och fint ;o) Så nu har min gamla köksgardin blivit ett burskynke och kom alltså till användning istället för att jag skulle slänga dom, fiffigt va?! :o) Som burtak och botten har jag mjuka, sköna filtar. Det blir nog bra hoppas jag. Kanske inte det snyggaste, men bättre än ingenting. Jag får väl ta någon bild på utställningen och visa här sedan...bara ni inte garvar ihjäl er *haha*

Apropå gardiner så hann jag faktiskt sy nya gardiner till vardagsrummet häromdagen. Visserligen tog det tre dagar för mig innan jag blev klar med alla avbrott, men jag tyckte ändå det blev ganska bra. Vad tycker ni andra?




Inte bästa bilderna eftersom jag tog när det var mörkt. Ni ska se vad fint det ser ut när solen ligger på :o)

Idag var det ju valborgsmässoafton och vi bestämde oss för att vi skulle göra något tillsammans hela familjen. Så vi gick ut och åt på restaurang Butterfly. Men tyvärr måste jag nog säga att de tappat en del när det gäller dess standard. Vi har ätit där några gånger tidigare och det har verkligen varit något alldeles extra och maten har varit perfekt. Men idag var maten torr, bränd och grönsakerna var inte färdigkokta :o( Så det blev tyvärr en liten besvikelse, men det var trevligt ändå. Men jisses, det är inte lätt att ta med barnen ut och äta på restaurang. William sitter och gnäller och vill både det ena och det andra och Sandro vaknade och blev så klart hungrig precis när vi skulle äta så då grät han. Och så ser man hur de andra tittar och då tänker man på vad man själv satt och sa innan man hade egna barn. "Måste man gå ut och sätta sig på restaurang med sådana gnälliga ungar och inte ta hänsyn till andra som vill sitta och njuta av sin goda mat". Ja, nåt i den stilen och nu satt vi själva där och man kände på andras blickar att de kanske tyckte likadant, eller så inbillar jag mig. Hur som haver så kan man ju inte låsa upp sig och bara sitta hemma bara för att man skaffat barn. Och till slut lär sig väl barnen också...

Senare var det meningen att vi skulle gå till någon majbrasa med barnen, men vi hoppade det. Det var lite kyligt och det blåste så vi åkte hem istället. Barnen är ju så små så de förstår ju inte riktigt det där med majbrasa ännu.

Hade tänkt att bidra med två bildserier på mina små godingar William och Sandro, men känner att detta blogginlägg blir lite väl långt så jag bidrar med två bilder för dagen så får jag visa mer en annan dag...

William som börjar bli en stor pojke...


och Sandro som också bara växer och växer och vill vara med mer och mer. Han börjar ta ögonkontakt mer och mer och skrattar och gurglar. Det är så himla mysigt!!

Nä, nu ska jag ta och försöka sova så jag får så mycket sömn som möjligt eftersom jag åker till Nyköping imorgon. Vi höres efter helgen och håll nu tummarna för att allt går bra på utställningen.

KRAM Martina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar