tisdag 21 april 2009

Nä, så länge har jag inte gått över tiden ;o)

Jisses vad tiden går och vilken omställning det blev att helt plötsligt ha två barn. Jag har inte haft tid till någonting. Mina dagar går i stort sett ut på att mata barnen, byta blöjor, äta och sova *fniss*
Jag som har velat göra så mycket. Har ju kattungar till salu så man vill ju uppdatera med bilder osv och nu har jag äntligen kunnat uppdatera :o)

Ja, vad har hänt sen sist jag skrev då...MASSOR!
Den 16:e mars födde jag en liten son på 3400 gram som var 51 cm lång.
Även denna gång låg jag i sängen när vattnet gick tidigt på morgonen. Sedan tog det bara 3 timmar så var han ute :o) Allt gick smidigt och bra. Dock blev jag sjuk dagen efter förlossningen. William hade ju varit sjuk ganska länge så det var väl en släng av det som jag fick. Det vill säga förkylning med feber och jobbig hosta. Tyvärr fick också bebisen en släng av detta så man var lite orolig ett tag. Men efter läkarkontroll så kunde vi känna oss lugna igen och tids nog gick det ju över...
Ja, vad har han för namn på honom nu då undrar många...jag skäms nästan att skriva att vi faktiskt inte bestämt något namn ännu. Stackarn är över en månad gammal nu och utan namn. Men jag och min man är lika envisa båda två och kan alltså inte komma överens om ett namn. Men nu måste vi ju bestämma något...återkommer med namn så småningom.
Jag vill tacka alla för de fina gratulationerna vi har fått! Man blir så glad och det värmer i hjärtat att så många bryr sig!
Här kommer en bild på den lilla:


Det har faktiskt hänt en del på kattfronten också. Ecco har haft dambesök av en riktigt snygg tös. Jag tror verkligen att denna kombination kan bli något extra. Damen heter S*Happy Rag's Mara men kallas för Astrid. Hon var världens goaste och keligaste när hon var här...ja, mot mig i alla fall. Ecco skulle hon läxa upp, men inte gav han upp för det och parningar blev det, även om jag fick lov att hjälpa till lite då damen gärna ville lägga sig på sidan. Nu väntar vi förväntansfullt på att få veta om det tagit sig. Vi håller tummen! Kika in på S*Tillemoras hemsida.

Dessutom har vi faktiskt fått en till kull kattungar! Extreme födde 3 st välskapta kattungar den 17:e april. En är lite mörkare till färgen, troligen brunsköldpadda eventuellt tabby, och de andra två är helt vita och ser ut att vara hanar så där gissar jag på två röda eller creme. Ska bli spännande att se vad det blir av dem. Extreme är en duktig mamma som tar hand om de små och de går upp bra i vikt. Mer info och bilder kommer vartefter...

Idag fick jag bekräftelsen till utställningen i Stockholm den 2/5. Det ska bli så skoj! Vi ska ställa Ecco och Alba samt deras kattungar. Nu har det ju visat sig att några av kattungarna var feltecknade men de får följa med ändå. Det får gå som det går. Det är ändå kul att få en bedömning på dem.

Nu ska jag försöka bli lite flitigare på att uppdatera hemsidan och skriva i bloggen igen så kika gärna in då och då.

Ha det gott!

KRAM /Martina

2 kommentarer:

  1. Hej Martina!
    Kul att du har uppdaterat din blogg!! =)
    Vi är nog flera som har väntat *haha*
    Nu är det bara 6 dagar kvar tills vi vet!! Nedräkningen har börjat.
    Jag hör av mig så fort jag ser ngt!!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du är igång med bloggen igen Martina. Jag har saknat den! Grattis igen till pojken. Skönt att allt gick bra. Men nu får ni bestämma er om namn annars bestämmer jag!! Wilgot passar perfekt till han.

    SvaraRadera