måndag 11 maj 2009

Första bilderna på H-kullen

Ja, nu har jag ju inte skrivit här på några dagar. Tiden räcker tyvärr inte riktigt till. I lördags var jag hemma hos fodervärden Lotta i Norrköping och kikade på min nya kull (H-kullen). De har redan hunnit bli 3 veckor gamla. Jisses vad tiden går snabbt. Så jag passade på att ta de första bilderna. Fick massa bra bilder på honan, men inte så många bra på hanarna tyvärr. Kanske beror på att honan verkligen är den som SYNS i kullen och jag är redan så förtjust i henne. Hon ser dessutom ut att bli helt korrekt tecknad mitted. Det är lite lustigt egentligen, mamma till kullen är high mitted och helt feltecknad. Hennes framtassar ser nästan ut som hos en mitted med lite höga sockar. Och pappa till kullen är ju mitted med sina runners. Så jag har tänkt massor på hur denna kombination ska bli. Nu vet jag visserligen inte hur de röda hanarna blir, men honan är som sagt korrekt tecknad så helt fel kombination blev det väl inte ;o)
Nä nu ska jag sluta svamla och här kommer istället lite smakprov på de små:






Siktar på att få till lite bättre bilder nästa gång...

Jag funderar lite på namn på dom också. Jag tror honan får heta Halo eftersom jag gillar Beyoncé's låt Halo så mycket. Sedan fick jag ett jättebra förslag av min nya fodervärd Agnes mamma, nämligen Hieronymos. Jag har så svårt med att hitta på namn på H så ni får gärna hjälpa mig med mer förslag. Ni som kommer på de förslag som jag slutligen väljer ska få en liten överraskning av mig på posten. Så det blir en liten tävling nu, så kom igen! Förslagen lämnar ni genom att lämna kommentar här på bloggen.

Idag var jag hemma hos min nya fodervärd Agnes och hälsade på lilla Gemina och resten av hennes nya familj, jättetrevligt! Och Gemina är ju så himla go att jag bara ville kattnappa henne så hon fick bo här hemma istället. Hon bara spinner och spinner :o)
Passade på att även ta lite nya bilder på henne. Här kommer några av dem:






Fler bilder finns snart att se på hemsidan...
Visst ser hon väl fin ut? Jag tror mycket på denna dam! Synd att det ser ut som om hon får runners bara. Vi får avvakta och se hur pass mycket rött som spricker fram så småningom. Tills dess ska det bli jättekul att se hur det kommer gå för henne på utställningarna. För vi har en hel del planer där redan :o)


Det här är huskatten Magnolia som är Geminas kompis. De kommer redan överens väldigt bra och busar med varandra. Och ser ni vilken Ragdoll-stil Magnolia har ;o)

Eftersom jag säkert förvillade en del i mitt förra inlägg så undrar ni säkert vad jag har för en musiksmak *fniss*. "Kun för mig" är en sån där låt som man får på hjärnan och börjar gilla för att man egentligen från början inte alls gillar den. Kan väl inte påstå att det är typiskt min smak egentligen, även om jag är allätare i musik. Tänkte jag skulle bidra med en annan låt här som jag gillar mycket och därav namnet Halo på honan i min senaste kull.




Nu ska jag laga lite middag...får se vad man ska hitta på för gott.

Martina

3 kommentarer:

  1. Namn på H....till hanarna kanske kan va..
    Hickory
    Hamlet
    iallafall några förslag

    Lotta i Oskarshamn

    SvaraRadera
  2. Fler H-namn:
    Herodotos
    Herakles
    Herkules
    Hermione (fast tjejnamn hade du ju redan)
    kom f.ö på att Hieronymus för det mesta stavas med u på slutet och inte o som jag skrev tidigare.

    Agnes mamma, igen :)

    SvaraRadera
  3. Hickory, Hamlet och Heinz!!!

    Det är Lotta Genovias mamma i Oskarshamn.
    Glömde skriva det i förra komentaren ju:-(

    SvaraRadera