fredag 8 maj 2009

Tråkigt väder och mina påhitt ;o)

Vilket tråkigt väder vi har haft de senaste dagarna, inget kul alls. Jag har bara kännt mig deppig och inte alls varit på mitt bästa humör. Det beror på att jag är sååå väderkänslig. Får ont i kroppen och känner mig stel. Har haft en nedrans huvudvärk också. Ja, inget kul alls med detta trista väder. Hoppas det vänder och är fint imorgon så man känner sig lite piggare.

Men nu när det varit så dåligt väder så måste ju naturligtvis jag hitta på lite bus och tokplanera *ASG* Så vips så har jag anmält till utställning igen :o) Jag anmälde min nya foderhona Gemina till Örebro på söndagen och till Järva Sthlm på lördagen. Fodervärden Agnes och jag är eld och lågor och ser så mycket fram emot detta. Och inte nog med det, jag lyckades lura med mig min andra fodervärd Lotta till Örebro också *fniss*. För till Järvas utställning i Stockholm har jag sedan tidigare lyckats lura med henne på. Nu får vi se om jag lyckas lura med en och annan mer katt därifrån till utställningen också så jag kan ställa i uppfödarklassen *haha* Ja, här är det planer på gång! Man måste ju hitta på något när det är sånt tokigt väder...
Ja, man får väl hoppas att vädret vänder snart, annars vet man ju inte vad jag hittar på härnäst ;o)

Annars har det inte hänt så mycket de senaste dagarna. Igår gick dagen så snabbt och jag var bara hemma med mina små grabbar. Sent på kvällen bestämde jag och min man att vi skulle se en film. Så vi såg nya "Fast and Furious". Jag har velat se den hur länge som helst och såg verkligen fram emot det. Men det märks att det tagit på krafterna och få en liten till för jag satt och somnade till mest hela tiden genom filmen. Åh vad jag ansträngde mig för att se den klart. Jag lyckades faktiskt se hela, men somnade titt som tätt så jag förstod tyvärr inte så mycket av den. Men i det stora hela verkade den bra :o)
Apropå att se på film, tidigare på kvällen såg jag tv-programmet "Hitta hem". Någon mer som såg det? Såg ni den stackars hunden med vridna bakben. Usch, tårarna bara rullade ner för mina kinder när de gjorde röntgen och såg hur illa det var. Det fanns inget annat att göra än att låta den somna in. Och jag satt och storbölade. Och allt det på grund av att hundens ägare låtit hunden växa upp i en bil. Den hade alltså suttit i ett litet utrymme i bilen och inte kunnat röra på sig så därför hade benen inte kunnat växa rätt utan hade blivit helt vridna. Varför skaffar man djur om man inte kan ta hand om dem?!!!

Nä nu ska jag sitta och försöka fixa ihop nästa nummer för Rag-Times. Det tar ju sin lilla stund. Vi har ju tema bi-colour och hälsa i detta nummer så är du medlem i SRC och har något att bidra med så är det varmt välkommet. Framförallt bilder efterlyses! Ska till Lotta i helgen och hon är ju medarbetare så jag ska försöka bolla lite med henne också och se vad hon tycker om mina idéer till detta nummer.
Men innan jag slutar måste jag bara bidra med en låt som helt fastnat i min hjärna. Jag som tycker danska är så fult, men denna låt tycker jag mycket om! Hatade den till en början men ju mer man lyssnar på den så blir man fast *fniss*



Du er Kun for mig!

Martina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar