måndag 18 maj 2009

Genovia har flyttat & nya bilder på H-kullen...

Idag var det dags att ta sig en sväng till Nyköping och hälsa på fodervärdarna Helena & Arne och G-kullen. Eller ja, de som finns kvar i G-kullen vill säga. Och jag fick faktiskt med mig hela familjen, till och med min "gubbe".
Idag flyttade tredje kattungen, Genovia, till en underbar familj i Oskarshamn. Hon kommer få två perserdamer på 8 år till sällskap. Jag önskar er all lycka med charmtrollet Genovia och hoppas jag får se många bilder framöver. Hon är så go och det ska bli så kul att se henne utvecklas. Tycker hon är väldigt lik Ecco, lika kraftig.
Vi blev också bjudna på god mat som vanligt, Tack! Helena och Arne, ni är så himla goa! Känns som vårt andra hem när vi kommer dit ;o)
Här kommer några bilder från dagen...

IC S*Raggarungarnas Alba - stolt mamma till kullen


S*Yátaz Geisha - RAG f


S*Yátaz Grace - RAG f 04

När jag väl kom på att jag skulle ta fram kameran och ta lite bilder så hade lilla Genovia redan åkt så det blidde inga nya bilder på henne tyvärr. Men här kommer en äldre bonusbild ändå:

S*Yátaz Genovia - RAG n 04

Klockan var nog vid halv åtta på kvällen innan vi lämnade Nyköping. Men jag hade gett mig sjutton på att jag skulle åka förbi Lotta och hinna knäppa några bilder på H-kullen när man ändå har vägarna förbi. Och Lotta hade som tur var inget emot att vi tittade in ;o)
Bilderna finns att se på hemsidan http://yataz.se, men här kommer en liten bonusbild på en av hanarna:


Apropå H-kullen så har jag nu bestämt vilka namn det får bli. Honan kommer heta Halo som jag tidigare nämnt. Hanarna kommer att heta Hantoz och Himaz. Det har varit jättesvårt för mig att välja eftersom jag fick in så många fina förslag. Men slutligen kom jag fram till att det var just dessa som passade bäst ihop med Halo. Detta betyder att tävlingen härmed är avslutad!

Vinnare i denna tävling blev Marie Keijser och Lena Sahlström, Stort Grattis!
Håll utkik i era brevlådor denna vecka ;o)

Ja, denna dag har verkligen varit en riktig kattdag. Önskar att alla dagar var lika kattiga *haha* Nu ser vi fram emot nästa helg då det är dags för utställning, Jippi!
Apropå utställning vill jag gratulera S*Heros Disa och ägare Bitte Wadsten till Best In Show i Bohus! Hon är en av de snyggaste ragdoll jag har sett *puss*

Sleep tight!

Martina

4 kommentarer:

  1. Åh Martina vad du gör mig glad! :)
    Vilken ära! Blir ju alldeles rörd!
    Det verkligen värms i hjärtat kan jag säga, TACK!
    Hoppas jag träffa Hantoz framöver, hihi!

    SvaraRadera
  2. Gabriella med familj18 maj 2009 kl. 16:30

    Så fina kissungarna är! Hoppas att de får bra hem! Namnen du valde till H-kullen är helt underbara! Ska bli spännande att se deras utveckling. För övrigt syns vi ju på söndag..jippi!!! Äntligen utställning igen!!! :-) Kommer några fler man känner? Jättekram

    SvaraRadera
  3. Hej Martina!

    Nu är Genovia eller "Tillie" som sonen envisas med att hon ska heta hemma. Resan gick bra. Väl hemma när hon skulle träffa Katitzi och Sasha trodde vi ju att de stora kissarna skulle fräsa och morra, men vem tror du det var??? Den lilla skiten fräser och morrar så fort de stora vill koma i närhetn..hihihi....
    Men nyfiken är hon allt. Skickar lite kort nån dag!
    Kramisar från Genovia, Lotta, Lasse och Eddie

    SvaraRadera
  4. Åh vad roligt att du valde ett av mina namnförslag:Himaz,känner mig ärad.Tack så mycket!Hoppas att få se lite nya bilder på sötnosarna snart.Kram Lena

    SvaraRadera