söndag 17 maj 2009

Grattis Norge!

Grattis Norge, vinnare i Eurovision Song Contest 2009!
Vilken helg det blir för Norge när de även firar sin nationaldag :o)
Sverige hamnade på 21:a plats med ynka 33 poäng. Måste vi alltid göra bort oss? Tänk om vi nästa år kunde få till ett riktigt bra bidrag till denna tävling och vinna *hoppas hoppas*
Men det är väl att hoppas på för mycket antar jag. Usch, vad positiv jag låter nu då...sorry!
Jag har väl aldrig direkt varit intresserad av melodifestivalen. Kanske för att jag inte gillar våra bidrag :o/

Idag var vi ute hos mamma igen. Vi var så sugna på att grilla igen så det gjorde vi. Denna gång grillade vi fisk. Strömmingfiléer faktiskt. Kanske inte låter så gott....men mums fillibaba var det ;o)
Herkules hade redan varit duktig och legat och rullat sig på gräsmattan *suck* Vad tacksamt det är att bada dem...men tur att det blir en badning till innan.

Fick sms från Maria, S*Tillemoras, idag och Astrid är tyvärr inte dräktig, fasiken också... Så nu väntar vi på nytt löp så får hon komma hit och träffa Ecco igen. Jag hoppas verkligen att denna kombinationen blir av. Jag tror det kan bli riktigt bra resultat.

Annars har det inte hänt så mycket idag. Kollade faktiskt på Melodifestivalen, vilket jag sällan brukar göra. Sitter ju ensam ikväll och blir så rastlös. Avskyr att sitta ensam fredag/lördag kvällar. Jag har vuxit upp med att det är kvällar då familjen är samlad och hittar på något tillsammans. Men numera sitter jag ofta ensam dessa kvällar...eller helt ensam är jag ju inte, jag har ju mina små pojkar hemma förståss. Men de ligger ju så snällt och sussar så det är som att vara ensam :o( Aja, jag får väl pigga upp mig och hitta på en egen hobby dessa kvällar *fniss*. Man kanske skulle sätta i system att resa iväg på utställning varje helg....åh, vad jag skulle trivas...man behöver ju liksom inte ställa själv utan bara glida, träffa vänner och nya människor och kanske gå lite assistent och så. Mmm...det kanske vore något...men jag får nog vänta till barnen blir lite större först i alla fall. Just nu vågar jag inte ens tänka tanken att ta med dem båda två på en utställning ensam...det skulle just bli snyggt det...haha. Och det känns som om de är lite för små för att bara lämna ifrån sig och åka iväg också, allra helst Sandro. Men jag har väldigt svårt för att lämna ifrån mig någon av dem. Jag sitter bara och mår dåligt :o(

Nä, nu ska jag sluta svamla. Funderar på om jag ska sova nu eller pyssla lite med Rag-Times. Jag får se vad jag orkar...försöker nog sitta här vid datorn ett tag till.
Imorgon ska jag till Nyköping för då ska lilla Genovia flytta ända till Oskarshamn. Ska bli så trevligt att träffa Helena och Arne och gosa med lite katter igen :o)
Ska se om jag kan åka förbi Lotta en sväng också och ta nya bilder på H-kullen som nu är 4 veckor gamla. Ska bli kul att se dem igen. Det händer ju så mycket med dom hela tiden utvecklingsmässigt.

Apropå det, när ni skriver kommentarer och ger era namnförslag så glöm inte att skriva vem ni är så jag vet när jag ska skicka överraskningen sedan. Fick senaste förslaget från en Lena...men vilken Lena vet jag inte eftersom jag känner flera. Känner du igen dig så maila mig så jag vet vem du är. Ni kan förresten allihopa skicka mig ett mail så jag vet hur jag ska kunna kontakta er. Maila till: yataz.rag@gmail.com

Återkommer förmodligen imorgon eller övermorgon med en mängd nya bilder igen. Min blogg blir visst helt bildbombad...hihi

Ha det gott & hoppas ni har en trevlig helg!

KRAM Martina

1 kommentar:

  1. Marie (igen, börjar bli flitig, fniss)17 maj 2009 kl. 19:56

    Synd att Astrid inte blev dräktig :(
    Går säkert bättre nästa gång. tror starkt på
    den kombinationen jag med :)

    Ring gärna mig om du har tråkigt på de ensamma kvällarna så pratar vi lite strunt en timme eller två :)

    SvaraRadera