lördag 16 maj 2009

Kattbad och grillning :o)

Igår var det dags att åka ut till mamma och ta tag i Herkules första bad inför utställningen här i Linköping nästa helg. Så igår blev det en snabbinpackning med BIO GROOM samt flera schamponeringar med #1 All System Whitening Schampoo. Passade på att börja ganska skapligt medan William var på dagis. Det gick förvånansvärt bra och snabbt. Inte för att Herkules brukar vara svår att bada, men jag tycker det brukar ta sådan tid. Vet inte vad det var som gjorde att det gick så snabbt för inte fuskade jag något heller. Men jag kanske skyndade mig lite mer eftersom Sandro var med och det är ju fortfarande ganska tätt mellan amningstillfällena. Hur som helst behövde verkligen Herkules bada. Han var en riktig lortgris eftersom han gått ute på deras inhängnade uteplats och rullat sig i jord *fniss* Men nu blev han så ren och fin så vi hoppas det får hålla sig så ett tag nu. Ska ta sista badet inför utställningen på onsdag eller torsdag och sedan gäller det att han får gå inne till helgen varit över, vilket inte är det lättaste då han gärna vill protestera när han inte får gå ut. Så vi får se hur det går. Här kommer några bilder så ni får se vad ren och fin han blev:






Jag passade även på att ta lite bilder på de andra katterna så här kommer några smakprov på dessa också:

S*Hvenhildas Ronja


Ronja igen


Norska Skogkatten Zimba

Eftersom jag blev klar så snabbt och det var så fint väder så blev man ju himla sugen på att grilla. Så min man och William kom också dit och vi satt ute och grillade och hade trevligt. Passade på att ta lite bilder på barnen och grillningen så här kommer fler ;o)


Min man så sammanbiten när han grillar ;o)


William busar med mormor...


...och leker fotomodell...


...och Sandro bara sov, sov och sov :o)


Och här en sista bild på hunden Zorro

Ja, det blev verkligen många bilder denna gång, men som man säger "en bild säger mer än tusen ord"...

Ni har väl inte missat min tävling?
Jag har fått in många förslag på namn nu...jättekul.
Har tävlingen fram till söndag och sedan ska jag välja vilka namn det får bli. Dessa förslag har jag fått hittills:
Hakelo
Hamlet
Hampus
Hantoz
Hanzo
Heklo
Herakles
Herkules
Hermione
Herodes
Herodotos
Heron
Hickory
Hieronymus
Hoffa

Vilken fantasi ni har. Jag kommer garanterat hitta mina namn bland förslagen jag får in känner jag. Men det kommer bli svårt att välja för det finns många bra bland förslagen. Kom ihåg att den som bidragit med namnen jag slutligen väljer ska få en liten överraskning av mig :o)

Nä, nu ska jag sitta och pyssla lite med Rag-Times. Dags för årets nummer 2. Jag känner att jag verkligen har hittat min grej med tidningen. Jag tycker det är så skoj att skriva och fixa :o) Bäst att passa på lite nu innan barnen vaknar ;o)

Martina

2 kommentarer:

  1. Vilket lyckat bad! Han ser jätte fin ut!
    Han kommer ta alla med storm nästa helg :)

    Vilka fina bilder du tagit på grillningen,
    ser jätte mysigt ut :)

    Spännande med tävlingen förresten....hihi!

    SvaraRadera
  2. Fina kissar :-)
    Hoppas vi kan ses imorgon då vi hämtar hem Genovia!!!!

    Görkul...längtar som fanken :-)

    Lotta

    SvaraRadera