tisdag 7 juli 2009

Länge sedan jag bloggade *skäms*

Ja, nu var det väldigt länge sedan jag bloggade. Har tänkt att jag ska skriva något länge för jag har ju MASSOR att berätta *hihi*
Anledningen till att jag inte skrivit något är att jag helt enkelt inte haft tiden och orken. Jag känner mig helt utsliten då jag inte sovit en hel natt på flera månader. Sandro vill bli ammad varannan timme dygnet runt :o(
Dessutom har jag haft en massa annat att ordna med; RAG-Times, Ragdollforumet, Östkattens medlemsblad osv osv. Men nu är äntligen RAG-Times klar även om det blev liiite sent och så även med Östkattens medlemsblad. Men i och med att jag är klar med dessa så känns det som om ett berg lyft från mina axlar. Missförstå nu inte, det är verkligen uppdrag som jag trivs med! Att skriva och få ihop allt till en tidning m.m. är verkligen något jag tycker är jätteroligt! Men tiden måste ju finnas också och det är där jag haft problem...men det blir bättre och bättre...I promise!

Vad har hänt sedan sist jag skrev då? Jo, MASSOR!
Vi ställde ju ut i Linköping 23-24 Maj. Jag hade Herkules med mig. Ecco fick stanna hemma då han inte var i kondition för en utställning. Alba med fodervärdar kom också. På lördagen tog både Herkules och Alba sina certifikat och vi var jättenöjda! Helena och Arne med Alba sov över hos oss denna helg och vi hade så trevligt, som vanligt ;o)
På söndagen var även Dalibus och Flame där och ställdes ut. Alba och Herkules tog återigen certifikat men det som var roligast av allt var att båda två blev nominerade!!! Jag hann inte ens se Herkules nominering och var så spänd över att jag inte fick visa honom själv eftersom han gärna vill dra ihop sig och blir svår att hålla. Själv satt jag ju självklart och ammade just då! Men gissa om jag blev lycklig när han kom tillbaka med medalj och allt. Han hade skött sig jättebra och inte alls dragit ihop sig :o) Och ni skulle sett så han betedde sig när han kom till buren. Började leka och dra i medaljen och var helt "stollig". Ni som sett honom på utställning förut vet ju att han bara vill ligga och gömma sig när han väl är i utställningsburen...så det var så kul att se. Stolt över sig själv månne?
Här kommer några bilder på Herkules från utställningen:





Se så han gjort med burinredningen när han leker med medaljen *fniss*

Dalibus fick sitt andra certifikat i klass 6 och jag är så glad över att de visar upp honom så fint varje gång! Flame var det tyvärr värre för...hon fick inte sitt cert :o( Hon är ju mitted och nu på senare tid har vi sett att hon har cremefärgad haka så hon är ju egentligen inte korrekt tecknad. Och sedan är hon en typisk sådan där katt som behöver låååång tid på sig att utvecklas. Men någon panelkatt blir hon nog aldrig...
Ett par veckor senare var det dags att bege sig på utställning återigen. Denna gång till Örebro. Jag och min fodervärd Agnes ställde ut Gemina och Lotta var där och ställde ut Flame samt Flames dotter Cherry. Flame hade dessutom fått Hannah Jensen som domare och vi diskuterade mycket innan utställningen om hur det skulle gå och om vi trodde att hon skulle få cert av henne. Vi båda var helt inställda på att hon skulle få draget cert då vi är väl medvetna om hennes brister och eftersom Hannah Jensen är en hård, men rättvis domare. Enligt mig den bästa domaren på Ragdoll.
Cherry var först upp och fick sitt första CAC...sedan var det Geminas tur och hon hade konkurrans dessutom! Inte så vanligt i den färgvarianten. Och vi blev så glada när hon tog hem Ex 1. Hon kom dessutom upp för nominering, men där blev det lite missförstånd hos domaren och de glömde bort att jämföra henne med de andra ungdjuren. Varför? Jo domaren var helt övertygad om att hon var junior...hon som bara var 4 månader gammal ;o) Men efter mycket om och men så blev det en Maine Coon som tog hem nomineringen. Men vi var så glada ändå!
Naturligtvis var Flame sista katt upp hos Hannah och vi bara gick och väntade och väntade med spänning. Skulle hon totalsåga henne? Eller vad skulle hända? Till slut blev det dags och både jag och Lotta stod beredda med våra kameror och filmade hela bedömningen för att vi visste att oavsett resultat så kommer det vara en bedömning vi sent kommer att glömma. Och gissa om vi blir förvånade när hon får sitt cert!! Glada blev vi också naturligtvis. Så dålig kan hon ju inte vara då i alla fall *fniss*
För övrigt var det en väldigt trevlig helg med roligt sällskap! Mina stackars fodervärdar fick stå ut med låten "Kun for mig" i bilen om och om igen. Detta på grund av att Sandro blev lite kinkig och får han då höra den låten så är det som att stänga av på en knapp så blir han tyst ;o) Stackars Lotta blev så hjärntvättad av låten att hon var tvungen att ladda hem den när hon hade kommit hem *haha*

Ecco har ju haft lite parningsbesök här hemma och resultatet ser ut att vara två dräktiga honor! Hoppas verkligen att det är så. Jag tycker det ska bli så roligt att se vad dessa båda kombinationer kan ge. Fortsättning följer...
Fick reda på att det går rykten om att Ecco skulle vara HCM-bärare (hcm/n), men det är han INTE! Vet inte vem som startat detta rykte, men ibland blir man bara så less på alla människor!
Ecco är n/n!

Och sist men inte minst, Grattis Åsa Hammarlund nybliven domare Kategori II !!!
Det gjorde du verkligen bra! Det ska bli så kul att lyssna på dina bedömningar framöver...

Nu ska jag förssöka blogga lite oftare...kanske varje dag som förut...om jag har något att berätta vill säga ;o)

Kram Martina

1 kommentar:

  1. jätte fin sida och underbara katter :). hoppas verkligen ryktena slutar!!! Lycka till i framditen. kram / Cissi.

    SvaraRadera