onsdag 8 juli 2009

En tung dag idag :o(

Idag har allt känts tungt och jobbigt...men ibland måste man väl ha dessa dagar också. Det är bara att se framåt och tänka att morgondagen blir bättre.
Det jag tycker är så himla tråkigt är att alla måste hacka på varandra och prata en massa skit. Kan inte alla bara stötta varandra och uppskatta det man har??!! Och framför allt att behandla andra så som man själv vill bli behandlad!!

Eftersom mitt humör inte varit på topp idag så har det heller inte blivit mycket gjort. Så med andra ord har jag desto mer att göra imorgon :o/

Idag fick jag iväg Östkattens medlemsblad med posten. Igår hann jag inte till postkontoret innan de stängde. Men nu är de som sagt på väg till alla Östkattares brevlådor :o)
RAG-Times är också på väg och de borde dyka upp hos alla SRC-medlemmar denna vecka.
Jag har redan påbörjat lite på nästa nummer av RAG-Times för att vara ute i god tid :o)

Snart är det ju dags för utställning i Stockholm, den 18/7.
Jag ska bland annat ställa ut Ecco och han är allt annat än fin nu :o(
Han har ju parat två honor nu på ganska kort tid så kanske det kan vara en bidragande orsak till hans kondition?! Han har dock inte gått ner sig i vikt så mycket. Han har varit lite för rund förut, men tycker nog han ligger på normalhull nu. När jag pratar om att han inte är i kondition så menar jag framförallt pälsen. Han har tappat hela kragen och pälsen över lag är väldigt kort. Därför vet jag inte om jag ska ställa honom. Han ställs ju i klass 5 nu dessutom och eftersom han har sina runners (färgfel) så vet jag inte om det är så lyckat. Vi får se hur jag gör.
Tills dess gör jag verkligen allt för att få honom i konditon. Jag bytte till ett nytt foder häromdagen som ska vara väldigt bra för pälsen, RC Hair & Skin. Jag som sa att jag inte skulle använda RC mer på grund av de allergiska rektioner jag tidigare haft på två andra katter. Men jag gör ett sista test för att se om det kan vara något bra då jag hörde så gott om det fodret.
Dessutom får han flytande E-vitamin och lite andra vitaminer plus lite Hills A/D blötmat varje dag. Jag köpte också ett bra schampoo från Espree häromdagen, Aloe Oatbath. Det är ett lyxigt havreproteinschampoo. Det ger bästa möjliga volym och lyster till pälsen och motverkar mjällbildning. Tycker han mjällat lite på sistone, troligtvis beror det på alla hormoner som spelar i kroppen då han börjat para. Så detta schampoo kör jag nu kombinerat med mitt eget Aloe vera shampoo för djur. Försöker bada honom flera gånger nu, för att se om det kan få pälsen att se lite roligare ut. Hittills är jag nöjd med resultatet, men frågan är om han får någon päls kvar *haha*
Tur att han är så snäll att bada och så :o)
Lägger upp ett par bilder här nedan...vad tror ni? Kan man ställa honom?




Åh, vad jag längtar till utställningen! För även om Ecco skulle få stanna hemma så har jag ju 8st till som ska ställas *haha* Eller egentligen är det ju inte jag som ställer alla, utan även mina kära fodervärdar, ni är guld värda!

Nä, nu måste jag sussa! Kommer vara supertrött imorgon...
Gonatt & sov gott!

Martina

2 kommentarer:

  1. Heej moster :)!! jag tycker han ser jättefin ut iaf ;). puss&kram

    SvaraRadera
  2. Gabriella med familj8 juli 2009 kl. 19:08

    Hej Martina! Ecco är en superfin kille! Och visst syns det att han inte har jättemycket päls, men den han har är ju jättefin!!! Jag tycker definitivt att du ska ställa honom!!! Ingen tvekan! Hoppas att det är bra med familjen annars. Synd att du inte var på så bra humör idag. Vet hur det är..går upp och ner ibland. Hopppas även du fått mitt mail och bilderna på kissarna :-) Ha det så gott! Kramar!

    SvaraRadera