fredag 10 juli 2009

Trist väder :o(

Usch, vilket trist väder det varit på sistone...åska i luften och regn och grått och trist. Det värsta av allt är att mitt humör påverkas något enormt när det är dåligt väder. Jag känner också av mina ledbesvär så jag har haft så ont i knäna och armbågarna. Har ju inte känt av det så mycket på länge nu sedan jag började dricka Aloe Vera, men nu har jag faktiskt fuskat och inte druckit på ett par månader och då märker jag det direkt...så nu blir det till att börja igen. Finns nu en ny sort med brännässelextrakt som jag ska testa. Ska vara extra bra för leder osv. Hoppas det snart vänder för jag har mått peck dessa dagar. Får inte någon lust till något :o(

Imorse fick jag glädjande nyheter via sms...Astrid (S*Happy Rag's Mara) är dräktig utan tvekan!! :o) Och den andra honan, Saga (S*Elvan's Sioux) är också dräktig. Ska bli så spännande att se vad dessa kombinationer har att ge. Tror mycket på dom båda. Ja, annars hade jag ju självklart inte gjort dom ;o)

Annars har dagen varit som de flesta andra dagar. Har gått och fixat och donat lite här hemma samtidigt som jag har försökt sysselsätta William och lille Sandro. Sandro börjar bli en stor pojke och man märker att det inte är fullt lika lätt att bara lägga ifrån sig honom längre. Nä, nu vill man ju vara med allt mer och mer och sitta och skratta och sjunga i mammas knä och sånt skoj. Man märker att William känner sig lite åtsidosatt ibland. Jag försöker leka med båda samtidigt, men ibland kommer William på att det är ju bara hans mamma och då pekar han på babysittern och säger att jag ska lägga Sandro där *hihi*. Pappa har ägnat extra tid med William nu och man märker att det då blir bättre. Han behöver känna att pappa finns där också. Och sedan saknar han dagis något otroligt nu när han är sommar-ledig. Han tjatar om dagis hela dagarna, lilla gubben. Men det är 1½ månad kvar tills han ska dit igen.

Tack för den respons jag fått när det gäller Ecco's kondition, även om det inte var så många som svarade. Jag ska nog ta och bada honom med inpackning och hela köret imorgon så tar jag väl några fler bilder och kanske lägger ut på forumet denna gång, så får vi se om jag får fler svar.

Tack också till er som följer min blogg! Det är så roligt att få det bekräftat :o)
Man sitter ju bara och skriver och skriver och är i sin egen lilla värld och vet faktiskt inte hur många det är som egentligen läser. Men nu har jag förstått att det är en hel del...jättekul! Glöm bara inte att ni kan lämna kommentarer...då blir jag överlycklig! ;o)

Fick nys om en sida idag "Dra ett kort", titta här: http://www.hexis.se/drakort.htm
Vad får du för kort?
Jag gillar ju sånt här jag, så jag var ju tvungen att dra ett och fick följande;

Två mynt
Mycket på gång, många förändringar i ditt liv, det expanderar och utvecklas, kanske står du inför olika val. Du klarar galant av att ha många bollar i luften samtidigt, du är flexibel och anpassar dig lätt. Du tar inte för allvarligt på saker och ting utan sinnestämningen är lekfull. Arbetsmässigt visar detta kort på att du klarar av din jobbsituation väl även fast det kan vara mycket att hålla reda på, mycket att göra, du balanserar det fint. Kärleksmässigt visar det på en tid av lekfullhet och skoj men kan även visa på en oseriös partner som inte vill ta något beslut angående en seriös kärleksrelation.

Tyckte en hel del av det stämde in faktiskt...

Nä, nu ska jag ta och sova och se vad morgondagen har att erbjuda.

Natti!

2 kommentarer:

  1. Hej Martina himla mysig sida och enormt fina katter du har : ). Aa det påverkar kroppen något enormt faktiskt :s men vi håller tummarna för finare väder snart!! hoppas att utställningen går utmärkt iaf, han ser jätte bra ut enligt min åsikt : ). MVH / Anna

    SvaraRadera
  2. Hej, kul att få läsa din blogg igen :)
    Tycker Ecco är jätte fin som han är.
    Jag skulle ställa honom utan tvekan:)
    Förhoppningsvis kommer jag dit.
    Har nåt jätte kul att berätta så måste höras på tel, hih!
    Hoppas på bättre väder jag med,
    Kram Marie
    Doda och Danyo skickar med en nospuss :)

    SvaraRadera