måndag 4 maj 2009

Tillbaka till vardagen igen...

Ja, så var man tillbaka till vardagen igen efter helgens bravader. Jag går ju föräldraledig nu så för mig är var dag nästan densamma. Jag har inte jobbat på över tre år nu och det börjar kännas lite tufft att bara gå hemma. Nu måste jag ju det ett tag till medan Sandro är så liten och han ammas, men sedan längtar jag efter att jobba igen. Men med vad kan man fråga sig. Och jobben växer ju inte direkt på träd heller. Men lite planer har jag ändå på G...vi får se vad det blir av dom.

Inatt fick jag sova ut några timmar i alla fall. Min man var uppe med Sandro och jag hade pumpat ut bröstmjölk som han fick ge med flaska. Jag behövde verkligen vila ut lite. Men tyvärr känner jag mig fortfarande lika trött. Har inte alls mått bra idag. Det har varit en sådan dag då allt känns tungt och jag har haft kraftig huvudvärk :o( Undrar om det är vädret. Det har legat lite regn i luften.

Idag var det dagis-dag för William. Efter att jag lämnat honom på dagis och kommit i ordning lite så åkte Sandro och jag och storhandlade. Det behövdes verkligen då det började se lite tunt ut i kylskåpet. Men nu är skåpen påfyllda och det känns alltid lika skönt :o)
Sandro fick sig en gnällperiod precis när jag skulle börja handla, men jag fick honom faktiskt att ta napp för en gångs skull så sedan sov han hela tiden och jag kunde handla i lugn och ro. Han brukar vanligtvis inte vilja ta nappen...bara spottar ut och klöker...

Annars har jag faktiskt inte gjort alls mycket idag. Har så mycket jag egentligen vill och måste göra, men idag har jag saknat glöden för att ta mig för att få något gjort. Men imorgon blir en bättre dag intalar jag mig :o)

Fick en liten rapport från Gizmo's nya matte idag. Allt hade gått bra och han håller på att bekanta sig med deras andra raggis, Smuffe. Det tar ju sin tid och Smuffe fräser ifrån och undrar väl vad det är för en ny familjemedlem som kommit. Men de kommer säkert bli kompisar snart.

Nu måste jag sätta mig och uppdatera min hemsida lite så det blir aktuell info. Bland kattungarna så är det Geisha och Grace som finns kvar till salu. Geisha ser ut att bli mamma Alba upp i dagen, både till utseende och lynne. Hon är alltså också en riktig padda och sprallig med tusen ben *fniss* Men hon är så himla go och det är Grace också! Jag är otroligt nöjd med hela kullens temperament. De är verkligen såå coola :o)
Så måste jag ju hitta på namn till H-kullen också. Det är en hona och två hanar. Hmmm...alltid svårt med namn. Får se vad jag lyckas hitta på. Jag vill ju ha lite ovanliga namn som inte alla andra väljer. Några förslag?

Måste bara avsluta med att skriva att jag tycker det är så kul att så många besöker och läser min blogg. Det var ett par stycken som var och kollade och frågade om köksgardinen på utställningen nu sist *fniss*. Det är vid sådana tillfällen man får veta att folk faktiskt läser min blogg även om de inte kommenterar inläggen. Men jag måste självklart påpeka att jag tycker det är så kul när ni skriver kommentarer. Det vill jag se mer av ;o)

Nä, nu är det dags att sluta...snart dags att sova..Go natt!

Martina

1 kommentar:

  1. Vilken trevlig blogg du har!! Satt och tänkte på h-namn. Kom på ett ganska krångligt namn som kanske skulle passa: Hieronymos, det var ett gammalt helgon, som bl a lär ha hjälpt ett lejon att ta bort en tagg från tassen...
    / Christina, Agnes mamma

    SvaraRadera